Oczywiście główną zaletą samochodu na gaz jest to, że ceny gazu są niższe od cen benzyny. Często wybierana jest sekwencyjna instalacja gazowa. Jednak naturalnie przed podjęciem decyzji o jej montażu czy zakupie auta, które jest w nią wyposażone trzeba się dowiedzieć o niej czegoś więcej.
Sekwencyjna instalacja gazowa składa się ze zbiornika, elektrozaworu, reduktora, wtryskiwaczy, sterownika, przełącznika benzyna-gaz oraz miedzianych przewodów. Natomiast sekwencyjny wtrysk gazu może odbywać się w fazie lotnej lub w fazie ciekłej. Wszystko zależy od tego z jaką generacją instalacji gazowej mamy do czynienia. Najnowocześniejszy rodzaj to instalacja V generacji. Koszt jej zamontowania to przynajmniej 9 500 zł. Następuje tutaj sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej. Praca silnika jest płynna, nigdy się nie „ksztusi”. Wszystko dzięki temu, że trysk gazu odbywa się pod wysokim ciśnieniem 10 do 12 bar. Nieco tańszy jest montaż instalacji gazowej IV generacji. Kosztuje maksymalnie 4 000 zł. Instaluje się ją tam, gdzie występuje silnik z sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie lotnej. Do każdego z cylindrów przeznaczony jest jeden wtryskiwacz. Komfort jazdy samochodem wyposażonym w taką instalację nie różni się właściwie od podróżowania autem na benzynę.
Z pewnością instalacje sekwencyjnego wtrysku paliwa mają wiele zalet. Przede wszystkim zużycie paliwa jest znacznie ograniczone. Wszystko dzięki temu, że wtryskiwacze są sterowane elektrycznie. Pobierana jest dokładnie taka dawka gazu, jaka jest potrzebna. Wszystkie parametry jazdy zostają zoptymalizowane i oczywiście samochód jest mniej szkodliwy dla środowiska naturalnego. Emisja spalin jest zgodna z aktualnymi wymogami Unii Europejskiej. Rozwiązania zastosowane w sekwencyjnych instalacjach gazowych powodują, że nie odczuwa się właściwie żadnej różnicy w stosunku do zasilania samochodu benzyną. Działanie wtryskiwaczy w instalacjach gazowych IV i V generacji jest podobne do działania wtryskiwaczy benzynowych. Po odpaleniu auta od razu przechodzi ono na zasilanie gazem. Jeśli jednak paliwo się skończy to następuje automatyczne przełączenia na zasilanie benzyną.